Сьогодні важко уявити своє життя без телебачення чи Інтернету. Адже, сучасний світ – світ колосальних можливостей, стрімкого розвитку і високих вимог. І для того, щоб встигати за цими змінами і використовувати всі можливості, які нам пропонує прогрес, ми витрачаємо на отримання інформації, розвиток і пізнання себе значну частину часу. А головне – все це відбувається за участю ЗМІ. До того ж, у цей шалений потік інформації, яку не можна осягнути і контролювати, втягнуті діти, які є найсприйнятливішими користувачами. Але на відміну від дорослих, найменші «споживачі» інформації не здатні фільтрувати її, адекватно оцінювати чи завжди обирати корисне. Тому, сьогодні гостро постає проблема впливу ЗМІ на розвиток дітей, а саме того, на скільки корисно те, без чого не уявляють свого життя діти – Інтернет і телебачення. Так, серед негативного впливу ЗМІ та Інтернету на розвиток дітей можна виділити наступне:- -після тривалого перегляду телебачення у відносно нерухомому стані діти можуть відчувати надмірний сплеск некерованої енергії;
- -сприйняття уже сформованої реальності на екрані, яка не вимагає «вмикання» уяви призводить до пасивного сприйняття дійсності і позбавлення індивідуальності;
- -оскільки зорова пам'ять є домінуючою, тому сприйняття інформації за допомогою зорових аналізаторів, під час перегляду телебачення чи Інтернету, є більш легким, відповідно – менш розвиваючим;
- -після перегляду телебачення, гри на комп’ютері, тривалим «зависанням» в соціальних мережах, дітям протягом тривалого часу важко концентрувати свою увагу, від чого страждає їхнє самопочуття;
- -перегляд реклами, для якої характерна інша частота звуку і динаміка подачі, може викликати у дітей відчуття тривоги, актуалізувати потребу бути у безпеці, відчуття самотності і стан емоційної напруги;
- -ЗМІ здатні формувати у дітей стереотипи мислення, поверхове сприйняття дійсності, наштовхувати на передчасні висновки та необдумані вчинки;
- -мова дітей насичується специфічними словами, значення яких вони не розуміють;
- -постійний перегляд сцен насильства, жорстокого поводження в розслабленому стані і під час споживання їжі чи напоїв призводить до зниження чутливості. Тому постійний перегляд фільмів чи роликів, які мають у собі акти насильства призводить до того, що діти починають копіювати жорстокі стилі поведінки, у них знижується емоційна сприйнятливість до чужого болю, з’являється викривлене сприйняття світу;
- -реклама привчає дітей до споживання шкідливих товарів та товарів сумнівної якості;
- -тривалий перегляд телевізійних програм в дитячому віці може призвести в подальшому до зниження інтересу до школи, фізичної активності у вихідні дні, проблем з вагою;
- дітям важко розділяти віртуальне, вигадане, яке існує лише на екрані і реальність;
- -зображення, які часто змінюються негативно впливають на дитячий зір, роботу серця і мозку, послаблюють увагу;
- -надлишок інформації, особливо тієї, яка не відповідає віку, притупляє критичність мислення, здатність адекватно реагувати і оцінювати інформацію, заводить в оману, призводить до психосоматичних захворювань тощо.
Отже, наведені факти вказують на те, що телебачення та Інтернет мають негативний вплив на розвиток дітей. Саме тому, батькам потрібно дотримуватися наступного:
- -переглядати дитячі передачі разом із дітьми;
- -перш ніж запропонувати дітям перегляд якогось фільму, мультфільму чи ролика потрібно його попередньо переглянути;
- -час на перегляд телебачення та користування Інтернетом повинен бути обмеженим;
- -в сім’ї мають бути чітко встановленні правила користування Інтернетом;
- -пояснювати дітям відмінність віртуального світу від реальності;
- -більше спілкуватися і проводити час з дітьми, розповідаючи їм казки, повчальні історії, обговорюючи прочитані книги, залучаючи їх до розвиваючих ігор, відпочиваючи на свіжому повітрі тощо;
- -вихідні дні варто проводити активно, обмежуючи себе у користуванні Інтернетом;
- -пам’ятати, що краще один раз показати на власному прикладі, ніж десять раз про це розповідати.
- Пропоную перейти за покликанням на платформу графічного дизайну Canva і ознайомитися з інформацією більш детально.👇
- URL:https://www.canva.com/design/DAGdXyI5tQg/dG3dwcJyoqUaVmXjoXFl4Q/edit (Автор: І. Атаманенко)
- Але ця інформація для батьків, а для вас, діти, пропоную поміркувати на тему: РЕКЛАМА.
Реклама нас супроводжує щодня. Хочемо ми цього чи ні, але вона всюди – у магазинах, кінотеатрах, транспорті та в інших місцях. Зазирнеш у поштову скриньку, а в ній газети, журнали, буклети з рекламою товарів чи послуг. Ідеш по вулиці – бачиш плакати, вивіски, білборди.
Реклама потрібна для того, щоб люди дізналися про товари й послуги, їх виробників і зацікавилися ними. Ця зацікавленість врешті-решт може перетворитися на бажання купити ту чи іншу річ або отримати будь-яку послугу.
Отже, реклама спрямована на збільшення попиту на товари й послуги. Недарма її називають «двигуном торгівлі».
Щоб у людини виникло бажання придбати якусь річ чи послугу, розробники реклами застосовують різні способи. Наприклад, для зйомок у рекламних роликах запрошують відомих та успішних людей, улюблених акторів і співаків, яких намагаються наслідувати. Ці особистості з екранів телевізора із захопленням розповідають про необхідність певної речі.
Досить часто виробники реклами розраховують на те, що діти, побачивши рекламу якоїсь дитячої речі, почнуть просити своїх батьків її придбати. Але ви маєте розуміти, що інколи ваші бажання можуть не збігатися з бажаннями й можливостями батьків.
Разом з тим, що реклама сприяє нашому інформуванню, вона може й зашкодити. Тому до неї потрібно ставитися обережно. Адже не все, що рекламується, є потрібним і корисним, зокрема алкоголь і цигарки. Також часто рекламують деякі продукти харчування, які є шкідливі для здоров’я: сухарики, газовані напої, чіпси.
Дуже часто в рекламі перебільшують позитивні якості товару і нічого не говорять про негативні. Ми з вами споживачі, повинні навчитися критично ставитися до всього, про що говорять і показують у рекламі. Щоб протистояти впливу реклами на наше рішення і не купувати непотрібне. Ми повинні добре знати деякі рекламні хитрощі.
- Перша рекламна хитрість називається « Ефект зірки» Відомі актори, співаки, спортсмени розказують, що вони користуються цим товаром.
Відео реклами «Raffaello "Поринь у мелодію почуттів"» з Христиною Соловій, українською співачкою.
- Друга хитрість має назву « Ефект експерта» Актори в ролі лікарів розповідають про ефективність ліків чи зубної пасти.
Відео реклами «Sensodyne» з лікарем.
- Наступна хитрість « Ефект популярності» В рекламі переконують, що з цим товаром ти станеш набагато популярнішим у своєму колі.
Відео реклами « Срібна Країна» стань популярним зі срібною країною.
- Дуже часто в рекламах використовується хитрість « Ефект розпродажу» Оголошують останній день акції, що кількість товару обмежена, а знижка діє лише декілька днів, купиш товар – отримаєш подарунок, першим п’ятьом покупцям подарунки.
- Позитивне: реклама допомагає дізнатися про нові товари й послуги, їхню вартість, про акційні товари і знижки тощо.
Негативне: у рекламі може бути подано неповну інформацію, що вводить в оману, іноді рекламуються шкідливі товари - тютюн, алкоголь, чіпси, солодкі газовані напої тощо.
А зараз спробуйте виконати вправи в сервісі Learnsng.Apps:
1. Здоровий сніданок.
2. Харчування і здоров'я
3. Кросворд про користь харчування.
Отже, ЗМІ мають як позитивний, так і негативний вплив на дітей.
З позитивного боку вони допомагають отримати нову інформацію, розширювати кругозір, вчитися і розвивати уяву. Освітні програми, цікаві відео та статті можуть бути корисними для навчання та розваг.
Проте є й негативні сторони. Наприклад, деякий контент може бути шкідливим, сформувати неправильні прояви про життя або виявити залежність від екранів. Також підвищене використання ЗМІ може знизити фізичну активність.
Тому важливо, щоб дорослі допомагали дітям вибирати корисний контент, контролювали час, який вони розглядали перед екранами, і пояснювали, як правильно користуватися інформацією.
Немає коментарів:
Дописати коментар